Wygładzanie zmarszczek toksyną botulinową

Nadmierne zmarszczki mimiczne twarzy

Przeciwskazania

• zaburzenia przewodnictwa nerwowomięśniowego (miastenia gravis, zespół Lamberta-Eatona)
  • nadwrażliwość/alergia na składniki preparatu – albuminy ludzkie
  • stosowanie następujących leków obecnie oraz w okresie do 1 tygodnia od ich odstawienia: 1) aminoglikozydy (streptomycyna, gentamycyna, amikacyna, kanamycyna itd.) 2) aminochinolony (chlorochina, hydroksychlorochina) 3) penicylamina (Cuprenil) 4) cyklosporyna, tubokuraryna, pankuronium,
    galamina, sukcynylocholina, linkomycyna, tetracyklina, polimyksyna
  • miejscowe infekcje skóry, ciąża, okres laktacji, zaburzenia krzepnięcia krwi, stosowanie leków antykoagulacyjnych (aspiryna, Xarelto,Sintrom, Eliquis itd.)

Zalecenia przed zabiegiem/Informacje

Na około 10 dni przed zabiegiem należy zaprzestać przyjmowania leków przeciwzapalnych,antybiotyków, ziół typu dziurawiec w celu uniknięcia efektów niepożądanych.
O wszystkich przyjmowanych lekach, należy powiadomić lekarza wykonującego zabieg. Na dobę przed oraz po
zabiegu pacjent powinien unikać picia alkoholu oraz
palenia papierosów.

Zalecenia po zabiegu